POLDERS zit zo in elkaar dat je door het te spelen per ongeluk realiseert hoe Nederland gevormd is. Ruimtegebrek los je op door polders te bouwen. Verse producten worden door windmolens verpulverd, transport gebeurt per trekschuit, en de zee zal meedogenloos toeslaan daar waar je vergeet de dijken te controleren!
De gameplay van POLDERS is het best uit te leggen als een minimalistische sandbox city builder met automatiseringselementen. Denk aan een mix tussen Townscaper, Terra Nil, Minecraft, en Mini Settlers. POLDERS is uniek als city builder, in dat je fysiek door de wereld loopt, en de gehele wereld door jou aanpasbaar is door het combineren van blokjes tot de juiste gebouwen.
POLDERS is designed in such a way that by playing it, you inadvertently realize how the Netherlands was shaped. You solve space shortages by building polders. Fresh products are pulverized by windmills, transport is by tow barge, and the sea will strike mercilessly where you forget to check the dikes!
The gameplay of POLDERS is best described as a minimalist sandbox city builder with automation elements. Think of a mix between Townscaper, Terra Nil, Minecraft, and Mini Settlers. POLDERS is unique as a city builder in that you physically walk through the world, and the entire world is adaptable by you by combining blocks into the correct buildings.
POLDERS komt recht uit ons hart en onze roots. Het is gegrond in de plek waar het gemaakt wordt: Delft & Nederland. We hebben uitbundig gesproken met molenaars, boeren, en cultuurinstanties, over wat deze root voor hun betekenen. De mechanieken in het spel, zoals molens roteren, trekschuiten, en turfwinning komen direct uit de cultuurhistorie, en worden zo accuraat mogelijk gepresenteerd. De 3D-modellen zijn gebaseerd op echte monumenten in Nederland, en de art-style is geïnspireerd door Van Ruisdael & Vermeer.
Op deze manieren willen we van POLDERS een cultuurhistorische beleving maken, die spelers verbindt met het verleden en heden van het landschap dat we ons thuis noemen.
POLDERS comes straight out of our hearts & our roots. It is grounded within the soil of where it was made: Delft & The Netherlands as a whole. We have spoken extensively with farmers, millers, and museums. The game mechanics, such as operating windmills, tow ships, and 'turf' extraction, come directly from cultural history and are presented as accurately as possible. The 3D models are based on real monuments in the Netherlands, and the art style is inspired by Van Ruisdael & Vermeer.
In these ways, we want to make POLDERS a cultural-historical experience, connecting players with the past and present of the landscape the Dutch call home.