Het water zal nooit meer over ons heersen...

POLDERS is een sandbox crafting game in oud-Hollands thema waarin je als 17e-eeuwse dijkgraaf de strijd aangaat met het kolkende water. Blok voor blok transformeer jij het complete landschap. Bouw molens, dijken en sluizen om je voeten droog te houden, en breid met grachtenpanden je nederzetting uit van gehucht tot bruizende handelsstad.

The water will never rule us again...

POLDERS is a sandbox crafting game with an old-Dutch theme in which you, as a 17th-century Dike Warden, battle the relentless waters. Block by block, you transform the entire landscape. Build windmills, dikes, and sluices to keep your feet dry, and expand your settlement from shabby hamlet to a bussling trading city.

Image placeholder

Een city builder als geen ander

POLDERS zit zo in elkaar dat je door het te spelen per ongeluk realiseert hoe Nederland gevormd is. Ruimtegebrek los je op door polders te bouwen. Verse producten worden door windmolens verpulverd, transport gebeurt per trekschuit, en de zee zal meedogenloos toeslaan daar waar je vergeet de dijken te controleren!

De gameplay van POLDERS is het best uit te leggen als een minimalistische sandbox city builder met automatiseringselementen. Denk aan een mix tussen Townscaper, Terra Nil, Minecraft, en Mini Settlers. POLDERS is uniek als city builder, in dat je fysiek door de wereld loopt, en de gehele wereld door jou aanpasbaar is door het combineren van blokjes tot de juiste gebouwen.

A city builder like no other

POLDERS is designed in such a way that by playing it, you inadvertently realize how the Netherlands was shaped. You solve space shortages by building polders. Fresh products are pulverized by windmills, transport is by tow barge, and the sea will strike mercilessly where you forget to check the dikes!

The gameplay of POLDERS is best described as a minimalist sandbox city builder with automation elements. Think of a mix between Townscaper, Terra Nil, Minecraft, and Mini Settlers. POLDERS is unique as a city builder in that you physically walk through the world, and the entire world is adaptable by you by combining blocks into the correct buildings.

Vrijheid EN Uitdaging

Dijkgraven op zoek naar uitdaging kunnen hun borst al nat maken! Wind, regen en Allerheiligenstormen zullen getrotseerd moeten worden om je stad veilig te houden. Jouw strategie in POLDERS staat & valt bij hoeveel risico jij durft te nemen met het water. Transport verloopt via het water, maar zijn de kades hier wel stevig genoeg voor? Polders geven meer landbouwgrond, maar vereisen ook meer onderhoud, en de productie staat stil wanneer de polder onder water staat...

Klinkt dat als te veel? De environmental uitdagingen van POLDERS zijn gelukkig opt-in. Creativelingen die uit zijn naar het maken van een prachtige handelsstad zullen niet gehinderd worden!

Challenge and Freedom

Dike Wardens looking for a challenge must brace themselves! Wind, rain, and All Saints' Day storms will have to be braved to keep your city safe. Your strategy in POLDERS stands or falls by how much risk you dare to take with the ferocious Wolf of the Water. Transport is by water, but are the quays strong enough for this? Polders provide more agricultural land but also require more maintenance, and production halts when the polder is flooded...

Does that sound like too much? We got you covered: The environmental challenges in POLDERS are opt-in. We won't stop creatives aiming to build the most beautiful trading city!

Image placeholder

De ziel van de plek

POLDERS komt recht uit ons hart en onze roots. Het is gegrond in de plek waar het gemaakt wordt: Delft & Nederland. We hebben uitbundig gesproken met molenaars, boeren, en cultuurinstanties, over wat deze root voor hun betekenen. De mechanieken in het spel, zoals molens roteren, trekschuiten, en turfwinning komen direct uit de cultuurhistorie, en worden zo accuraat mogelijk gepresenteerd. De 3D-modellen zijn gebaseerd op echte monumenten in Nederland, en de art-style is geïnspireerd door Van Ruisdael & Vermeer.

Op deze manieren willen we van POLDERS een cultuurhistorische beleving maken, die spelers verbindt met het verleden en heden van het landschap dat we ons thuis noemen.

The Soul of the place

POLDERS comes straight out of our hearts & our roots. It is grounded within the soil of where it was made: Delft & The Netherlands as a whole. We have spoken extensively with farmers, millers, and museums. The game mechanics, such as operating windmills, tow ships, and 'turf' extraction, come directly from cultural history and are presented as accurately as possible. The 3D models are based on real monuments in the Netherlands, and the art style is inspired by Van Ruisdael & Vermeer.

In these ways, we want to make POLDERS a cultural-historical experience, connecting players with the past and present of the landscape the Dutch call home.

POLDER MEE!

POLDERS is goed op weg, maar we zijn er nog niet! Het blijft een cliche, maar de beste manier waarop je ons kan helpen is om POLDERS met zo veel mogelijk mensen te delen via de socials hier beneden. Je vrienden, familie, collega's, schreew het van de daken! Alleen zo kunnen we van POLDERS een compleet succes maken. Bedankt alvast <3

POLDER WITH US!

POLDERS is well on its way, but we're not there yet! It remains a cliché, but the best way you can help us is by sharing POLDERS with as many people as possible using the socials below. Your friends, family, colleagues, shout it from the rooftops! Only then can we make POLDERS a complete success! Thank you in advance <3