In POLDERS herbeleef je oprecht de geschiedenis, van polderen voor landbouwgrond tot wilgen knotten & de aanleg van sluizen. Elk gebouw in de game is gebaseerd op een bestaand (rijks)monument of schilderij (Vermeer, Van Ruisdael, Pieck), en de zee zal meedogenloos toeslaan daar waar je vergeet de dijken te controleren!
In POLDERS you genuinely relive Dutch history, from poldering for agricultural land to pruning willows & the construction of sluices. Every building in the game is based on an existing monument you can visit, or painting you can see in a museum (Vermeer, Van Ruisdael, Pieck). And be warned: The sea will strike mercilessly where you forget to check the dikes!
POLDERS komt recht uit ons hart en onze roots. We hebben onze banen ervoor opgegeven, en we bijten dag in dag uit door het stof om deze droom werkelijkheid te maken.
POLDERS is gegrond in de plek waar het gemaakt wordt: Delft & Nederland. We hebben uitbundig gesproken met molenaars, boeren, en cultuurinstanties, over wat deze roots voor hun betekenen. Samen willen we van POLDERS een cultuurhistorische beleving maken, die spelers verbindt met het verleden en heden van het landschap dat we ons thuis noemen.
POLDERS comes straight out of our hearts & our roots. We have given up our jobs, and are now grinding day by day to make this dream a reality! It is grounded within the soil of where it was made: Delft & The Netherlands as a whole. We have spoken extensively with farmers, millers, and museums.
In these ways, we want to make POLDERS a cultural-historical experience, connecting players with the past and present of the landscape the Dutch call home.